بازی فکری «اسکاتل Scuttle»

از {{model.count}}

Scuttle Card Game

  • زمان بازی: 10 دقیقه
  • تعداد بازیکن: 1 تا 5 نفر
  • سن مناسب: 6 سال به بالا
  • ابعاد جعبه محصول: 4.7 × 12 × 16.8 سانتیمتر
تعداد
نوع
168,000 تومان
  • {{value}}
مقایسه
کمی صبر کنید...

بازی فکری میپل کینگ «اسکاتل Scuttle»، خدمه رو دور هم جمع کنید، توپهای جنگی رو پر کنید، به میمون غذا بدید و برای به آب انداختن کشتی آماده بشید!… اما مراقب آبهای خیانت کار، موجودات اعماق دریا و دزدان دریایی خبیث باشید!

زمان بازی
10 دقیقه
تعداد بازیکن
1 تا 5 نفر
سن مناسب
6 سال به بالا
ابعاد جعبه محصول
4.7 × 12 × 16.8 سانتیمتر
تولید کننده
میپل کینگ

روند بازی:
در بازی !Scuttle شما در نقش کاپیتان دزدان دریایی، برای به دست آوردن گنج  با بقیه دزدان دریایی رقابت میکنید.کارتهای خالی رو جدا کنین و کارت دزد  دریای،رباتیک و دیوی جونز رو کنار بزارین. بقیه کارتها رو با هم بر بزنین و  به هر بازیکن ٤ کارت بدید. بقیه کارتها رو توی یه دسته به پشت وسط میز
بزارین. بازیکنی که همین اواخر سفر دریایی رفته اولین نوبت رو بازی میکنه و بعد بازی در جهت عقربه های ساعت ادامه پیدا میکنه.
توی نوبتتون، یه اکشن بزنید: یا کارت بالایی دسته کارت رو بکشید
یا اینه یه کارت از دستتون بازی کنید.
هر کارتی یا باید به عنوان گنج بازی بشه، یا برای استفاده از قابلتیش، و نه هر دو.

گوشه کارتهای گنج یه عدد هست و میشه اونها رو به عنوان گنج بازی کرد. وقتی یه گنج بازی کنید، جلوی شما قرار میگیره و میمونه.
دابلونهای روی کارتها (واحد پولی دزدای دریایی) توی مجموع امتیاز نهایی شما  محاسبه میشن.کارتهایی که متن دارن رو میتونید برای اکشنشون بازی کنید:
دستورات کارت رو انجام بدید، بعد اون رو توی دسته کارت سوخته بزارید. روی  بعضی از کارتها نوشته “دائمی”. وقتی اونها رو برای قابلیتشون بازی کنید، به  شکل افقی و به عنوان کارتهای دائمی شما قرار میگیرن و تاثیرشون در کل بازی  فعاله.هر وقت مجبور شدید کارت بسوزونید، اونها رو از دستتون داخل دسته  کارت سوخته بزارید. اینکه کدوم کارتهاتون رو بسوزونید انتخابش با شماست.  اگر باید بیشتر از تعداد کارتی که دارید بسوزونید، کل کارتهای دستتون رو  بسوزونید.
هر وقت مجبور شدید کارتی رو نابود کنید، اون رو از داخل بازی به دسته کارت  سوخته منتقل کنید. همیشه بازیکنی که نوبتشه انتخاب میکند کدوم کارتها نابود  بشن. کارتهای امن رو نمیشه نابود کرد یا دزدید.
اگه دسته کارت بازی خالی شد، دسته کارت سوخته رو دوباره بر بزنید و یه دسته  کارت جدید بسازید. محدودیتی برای تعداد کارتهای دستتون ندارید.

وقتی که 4 نفره بازی میکنید، دو تا تیم ۲ نفره بشید و هر نفر روبروی هم  تیمی خودش بشینه. کارتهایی که به “رقبا” اشاره میکنن تاثیری بر هم تیمی شما  ندارن. کارتهایی که به “همه بازیکنها” اشاره میکنن بر تمام بازیکنها اثر  دارن، حتی هم تیمی شما.وقتی که ۵ نفره بازی میکنید، یکی از بازیکنها کارت  دیوی جونز رو برمیداره و طبق قوانین اون کارت بازی میکنه. بقیه بازیکنها دو  تا تیم ۲ نفره میشن و طبق توضیح بالا بازی میکنن. کارت دیوی جونز
جزو کارتهای موجود در بازی حساب نمیشه و نمیتونید اون رو نابود کنید یا با  کارتهای دیگه تاثیری بر اون بزارید.کارتهایی که مقابل شما باشن، مال شما  هستن، مهم نیست کی اونها رو بازی کرده باشه.
برنده شدن:
به محض اینکه ارزش گنجهای یه بازیکن به ۲۱ دابلون یا ارزش گنجهای یه تیم به ۳۰ دابلون برسه، اون بازیکن/تیم برنده ست!
اگه چندتا بازیکن یا تیم همزمان برنده بشن، انقدر به بازی ادامه که تساوی شکسته بشه.
برنده، شروع کننده بازی بعدی میشه.

روشهای دیگه:
جنگ دزدان دریایی – روش توسعه یافته
بعد از هر بازی، بازیکن یا تیمی که کارت برنده رو بازی کرده یکی از گنجهاش  رو از بازی حذف میکنه. بقیه کارتهای موجود در بازی نابود میشن و همه،  کارتهای دستشون رو میسوزونن و ٤ کارت از دسته کارت جدید میگیرن. بعد از ۱۰  بازی، هر کسی بازی نهایی رو با کارتهایی که از بازی حذف کرده به عنوان دسته  کارت اولیه خودش شروع میکنه. هر کسی که بازی آخر رو ببره برنده جنگ میشه!
دریای حسابرس – برای علاقه مندان به حساب و کتاب
به جای اینکه بازی رو تا جایی ادامه بدید که یک بازیکن حداقل ۲۱ دابلون  داشته باشه، برای برنده شدن به دقیقا ۲۱ دابلون نیاز دارید. اگه تیمی بازی  میکنید، باید دقیقا ۳۰ دابلون داشته باشید تا برنده بشید.

روش یک نفره:
کارت دیوی جونز رو بردار و طبق قوانینش بازی کن. کارت دزد دریایی رباتیک رو  به عنوان حریف روبروی خودت بزار. ۳ تا کارت از بالای دسته کارت بکش و به  رو در یه ردیف کنار دسته کارت بزار، اینجا ویترین حریف میشه. هر نوبت، از  دستورات روی کارت دزد دریایی رباتیک پیروی کن: سمت راست ترین کارت ویترین  رو برای قابلیتش بازی کن. بعد کارت بالای دسته کارت رو به عنوان گنج بازی  کن و ویترین رو از سمت چپ پر کن. دزد دریایی رباتیک همیشه باید آخر نوبتش ۳  تا کارت توی ویترین خودش داشته باشه. کارتهای داخل ویترین جزو کارتهای  داخل بازی حساب نمیشن.هر وقت دزد دریایی رباتیک ۱۰ بازی کرد، اون رو به  عنوان گنج بازی کن.هر وقت هم که یه کارت غیر گنج بازی کرد، اون رو برای  قابلیتش بازی کن هر وقت کارتی به دزد دریایی رباتیک گفت که کارت بکشه، کارت  بازی کنه یا از دسته کارت سوخته کارت برداره، در عوض کارت بالای دسته کارت  رو برای قابلیتش بازی کن.هر وقت کارتهات روی دزد دریایی رباتیک تاثیر  گذاشت، کارتهایی رو انتخاب کن که بالاترین ارزش رو داشته باشن. اگر چندتا  کارت با این شرایط موجود بود، خودت میتونی انتخاب کنی روی کدوم اثربزاری.هر  وقت دزد دریایی رباتیک خواست کارتهای دستش رو باهات عوض کنه، ۳ تا کم  ارزشترین کارت دستت رو بردار و اونها رو به ترتیب دلخواه خودت داخل ویترین  بزار. بقیه دستت رو هم بسوزون.کارتهایی که قبلا داخل ویترین بود رو بردار،  اینها میشن دست جدیدت. دزد دریایی رباتیک همیشه قایق نجات رو برای جلوگیری  از نابود کردن کارت قربانی میکنه.
هر وقت لازم بود دزد دریایی رباتیک کارت بسوزونه، میتونی در عوض یه کارت از ویترین نابود کنی.

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...