مدل اسباب بازی کلکسیونی فیگور لاکپشت های نینجا «این مجموعه شامل لئوناردو، رافائل، داناتلو و مایکلآنجلو و کرنگ است» از جنس پلاستیک فشرده، برای طرفداران فیگور انیمه شیطان کش «لاکپشت های نینجا»، این فیگور های اسباب بازی، ظاهری زنده دارند و انتخاب خوبی برای ارائه و هدیه دادن به نوجوانان و دوستداران فیگور شیطان کش «لاکپشت های نینجا» هستند. این فیگور های اسباب بازی با طراحی زیبا و ساختاری خوب و عالی، مقاوم در برابر سایش، سقوط و رنگ پریدگی هستند و برای مدت طولانی قابل استفاده می باشند. بازی با فیگور ها معمولا جذابیت زیادی برای کودکان و نوجوانان و حتی جوانان دارد. آنها را به دنیای خیال برده و با داستان سازی در ذهنشان مهارتهای ذهنی متنوعی را در خود تقویت می کنند و با قرارگرفتن در نقش قهرمانان داستانها عزت نفس و حس خوبشان نسبت به خودشان تقویت می گردد.
ارتفاع
قابلیت
بسته بندی
رده سنی
جنس
وزن
لاکپشتهای نینجا با نام کامل لاکپشتهای نینجای جهشیافته نوجوان (به انگلیسی: Teenage Mutant Ninja Turtles) (که با نام اختصاری TMNT نیز شناخته می شود) یک فرنچایز سرگرمی است که در سال ۱۹۸۳ توسط نویسندگان کتابهای کمیک آمریکایی پیتر لِِیرد و کوین ایستمن ایجاد شد. این مجموعه لئوناردو، رافائل، داناتلو و مایکلآنجلو، چهار برادر لاکپشت جهشیافته و انسانگونه را دنبال میکند که نینجوتسو را از یک موش به نام اسپلینتر که مانند آنها جهشیافتهاست آموختهاند و در شهر نیویورک با شرارت مبارزه میکنند.
ایستمن و لرد این شخصیتها را به عنوان تقلیدی از عناصر رایج در کمیکهای ابرقهرمانی در آن زمان تصور کردند. در سال ۱۹۸۴، آنها میراژ استدیوز را تأسیس کردند و اولین نشریهٔ لاکپشتهای نینجای جهشیافته نوجوان را در سال ۱۹۸۴ منتشر کردند. این یک موفقیت شگفتانگیز بود. آنها پروانهٔ شخصیتها را به پلیمیتس تویز دادند، که خط تولیدی از اکشن فیگورهای لاکپشتها را توسعه داد. حدود ۱٫۱ میلیارد دلار آمریکا از اسباب بازیهای لاکپشتها بین سالهای ۱۹۸۸ و ۱۹۹۲ فروخته شد و آنها را به عنوان سومین آدمکهای عروسکی پرفروش تاریخ در آن زمان تبدیل کرد.
این اکشن فیگورها با اولین مجموعهٔ انیمیشنی لاکپشتها که در سال ۱۹۸۷ نمایش داده شد و تقریباً یک دهه پخش شد، تبلیغ شدند. در برخی از مناطق اروپایی، کلمهٔ «نینجا» در نام با «قهرمان» به دلیل معانی خشونتآمیز جایگزین شد. سه فیلم لایو اکشن در دهه ۱۹۹۰ منتشر شد. اولین فیلم در آن زمان تبدیل به پرفروشترین فیلم مستقل شد. در سال ۲۰۰۹، فرنچایز لاکپشتها توسط نیکلودئون، یکی از شرکتهای تابعهٔ ویاکام خریداری شد. ویاکام یک مجموعهٔ کمیک جدید، دو فیلم جدید لایو اکشن و مجموعههای انیمیشن جدید را سفارش داد. این فرنچایز با چندین مجموعهٔ پویانمایی، فیلم، بازی ویدئویی، اسباببازی و دیگر محصولات ادامه یافتهاست.
تاریخچه
۱۹۸۳–۱۹۸۶: مفهوم و اولین کمیک، کوین ایستمن و پیتر لِرد، نویسندگان کتابهای مصور، در ماساچوست با هم آشنا شدند و با هم شروع به کار روی تصویرسازی کردند. در سال ۱۹۸۳، لِرد از ایستمن دعوت کرد تا با او در دوور، نیوهمپشایر زندگی کند. در نوامبر آن سال، ایستمن یک لاکپشت نقابدار را ترسیم کرد که روی پاهای عقب خود و مجهز به نانچیکو ایستاده بود.
اکشن فیگور یک عروسک با شخصیت قابل تنظیم است که معمولاً از پلاستیک ساخته میشود و اغلب بر اساس شخصیتهای یک فیلم، کتاب طنز، نظامی، بازی ویدیویی یا برنامه تلویزیونی ساخته میشود. اصطلاح «اکشن فیگور» برای اولین بار توسط Hasbro در سال ۱۹۶۴ ابداع شد. اکشن فیگورها برخلاف عموم عروسکها، بیشتر مورد استقبال پسربچهها و بزرگسالان قرار میگیرند.
تنوع فیگورها به قدری زیاد است که دیگر برای داشتن یکی از آنها مسئلهی جنسیت دختر و پسر مطرح نیست. فیگورها ابعاد مختلفی دارند و به دو دسته ثابت یا مفصلی طبقه بندی می شوند. همچنین برای سن و سال خاصی ساخته نمیشوند و میتوان آنها را هم نوعی اسباببازی برای کودکان به حساب آورد و هم به عنوان یک استند دکوری روی میز یا کتابخانه برای دکور اتاق یا آرشیو کلکسیون بزرگسالان استفاده کرد. این محصولات عمدتاً توسط کلکسیونرها یا برای جمعآوری کلکسیون تهیه میشوند. در حالت کلکسیونی اکشن فیگور برای نمایش و حالت دکوری استفاده می شود.
بازی با فیگور ها معمولا جذابیت زیادی برای کودکان و نوجوانان و حتی جوانان دارد. آنها را به دنیای خیال برده و با داستان سازی در ذهنشان مهارتهای ذهنی متنوعی را در خود تقویت می کنند و با قرارگرفتن در نقش قهرمانان داستانها عزت نفس و حس خوبشان نسبت به خودشان تقویت می گردد.
دیدگاه خود را بنویسید