بازی فکری "کراکن: به کراکن غذا بده" یک بازی هیجانانگیز و سرگرمکننده برای تمامی اعضای خانواده و دوستان است. هدف این بازی این است که با استفاده از استراتژی و مهارتهای خود، غذاهای مختلف را به کراکن برسانید و امتیاز جمع کنید. طراحی منحصر به فرد و قوانین ساده این بازی، آن را به گزینهای ایدهآل برای دورهمیها و جمعهای خانوادگی تبدیل کرده است. با قابلیتهای چالشبرانگیز و موقعیتهای متنوع، هر بار که بازی کنید، تجربهای جدید و جذاب خواهید داشت.
بازی فکری کراکن: به کراکن غذا بده
بازی فکری «کراکن: به کراکن غذا بده» یک تجربه هیجانانگیز و پیچیده است که ترکیبی از استراتژی، نقشپوشی و مافیا را به نمایش میگذارد. در این بازی، بازیکنان به صورت مخفیانه یکی از سه نقش ملوان، دزد دریایی یا رهبر فرقه را بر عهده میگیرند و باید با استفاده از مهارتهای خود برای دستیابی به اهداف خود تلاش کنند.
ایده و هدف بازی
در «کراکن: به کراکن غذا بده»، هر بازیکن به طور مخفیانه یکی از سه نقش زیر را دریافت میکند:
- ملوانان: هدف آنها این است که کشتی را سالم و سلامت به مقصد برسانند.
- دزدان دریایی: تلاش میکنند کشتی را از مسیرش منحرف کنند و به خلیج متروکهای ببرند.
- رهبر فرقه: سعی دارد خدمه کشتی را قانع کند تا کراکن افسانهای را از اعماق دریا فراخوانی کنند.
محتویات بازی
- 1 صفحه بازی
- 1 کشتی
- 40 تفنگ
- 4 کارت راهنمای خدمه
- 22 کارت شخصیت
- 10 توکن عملیات نقشه
- 4 کارت شلاقزنی
- 5 کارت مراسم فرقه
- 23 کارت تعیین مسیر
- 3 کارت خارج از خدمت
- 1 نشانگر ناوبان و 1 نشانگر کشتیران
- 11 کارت جناح
چیدمان بازی برای ماجراجویی مختصر
برای بازیهای 5، 6 و 7 نفره، از نقشه ماجراجویی مختصر استفاده کنید. با این نقشه، بازیکنان با قواعد اصلی بازی آشنا میشوند.
آمادهسازی نقشه:
- کشتی را در منطقه شروع بازی در پایین نقشه قرار دهید.
- توکنهای «عملیات نقشه» را در مکانهای مشخصشده قرار دهید.
- 5 کارت مراسم فرقه را بههم بزنید و بهپشت کنار صفحه قرار دهید.
- کارتهای خارج از وظیفه را بر اساس تعداد بازیکنان آماده کنید.
- کارتهای تعیین مسیر را بهجز کارتهای زرد «قیام فرقه»، آبی «مست» و قرمز «مسلح»، باقیمانده را بههم بزنید.
- به هر بازیکن 3 تفنگ بدهید.
تقسیمبندی جناحهای مخفی:
- کارتهای راهنمای خدمه را در کنار نقشه قرار دهید.
- کارتهای جناح ملوان، دزد دریایی و رهبر فرقه را جدا کنید.
- کارتها را بههم بزنید و یک کارت به هر بازیکن بدهید.
چیدمان بازی برای ماجراجویی طولانی
برای بازیهای 7 نفره و بیشتر، از نقشه ماجراجویی طولانی استفاده کنید.
آمادهسازی نقشه:
- کشتی را در منطقه شروع بازی قرار دهید.
- توکنهای «عملیات نقشه» را در مکانهای مشخصشده قرار دهید.
- 5 کارت مراسم فرقه را بهپشت کنار صفحه قرار دهید.
- کارتهای خارج از وظیفه را بر اساس تعداد بازیکنان آماده کنید.
- تمام 23 کارت تعیین مسیر را بههم بزنید.
- به هر بازیکن 3 تفنگ بدهید.
تقسیمبندی جناحهای مخفی:
- کارتهای راهنمای خدمه را در کنار نقشه قرار دهید.
- کارتهای جناح ملوان، دزد دریایی و رهبر فرقه را جدا کنید.
- کارتها را بههم بزنید و یک کارت به هر بازیکن بدهید.
قوانین بازی
- مشخص کردن تیم مسیریابی: ناخدا دو نفر را برای کمک انتخاب میکند.
- سنجیدن وفاداری: خدمه میتوانند شورش کنند اگر به تیم ناخدا اعتماد ندارند.
- مسیریابی: تیم مسیریابی کارتهای تعیین مسیر را کشیده و یکی را سوزانده و دیگری را به ناخدا میدهد.
- خارج از خدمت: بررسی و مدیریت وضعیت بازیکنان خارج از خدمت.
اقدامات نقشه
- جستوجوی کابین: بررسی جناح بازیکنان.
- خاموش کردن صدا: محدود کردن توانایی تکلم بازیکن.
- شلاقزنی: شناسایی جناح بازیکن.
- به کراکن غذا بده: قربانی کردن یک بازیکن برای کراکن.
مراسم فرقه
کارتهای مراسم فرقه اثرات خاصی دارند که شامل تقسیم تفنگ، جستوجوی کابین فرقه، ورود به فرقه و تبدیل به یکی از اعضای فرقه است.
پایان بازی
بازی زمانی پایان مییابد که یکی از جناحها به هدف خود برسد. در پایان، بازیکنان هویت واقعی خود را افشا میکنند.
این بازی با ترکیب عناصر استراتژی، نقشپوشی و تعامل اجتماعی، تجربهای جذاب و مفرح را برای گروههای مختلف فراهم میآورد.
دیدگاه خود را بنویسید