بازی فکری مستر گیمر «حمله ارواح نسخه تاسی»، روح بازیگوش به مهمانی دعوت شده! یه بازی سرعت عملی و واکنشی بازی حمله ارواح نسخه تاسی نسخه ایرانی بازی خارجی ghost blitz the dice game سریعتر از پرتاب تاس! یک بازی واکنشی فوقِ سرعتی برای ذهنهای هُشیار! بالدوین"، روحِ ساکنِ قصر قدیمی، همیشهی خدا یه عکّاس خفن و حرفهای بوده... امّا جدیداً یه اشتیاقِ هنری تازه در خودش کشف کرده؛ عکسهای تخت و تکبُعدی رو گذاشته کنار و رفته سراغ "مکعب"ها... خودش هم اسم این سبکِ جدیدش رو گذاشته "کوبیسم"! در این بازی -دُرست مثل بازی مشهور و محبوبِ "حمله ارواح" (GeistesBlitz)- بازیکنی که زودتر از بقیه، آیتم دُرست رو از روی میز بقاپه، امتیاز میگیره... امّا این بار، آیتم دُرست رو "تاسها" تعیین میکنن
زمان بازی
تعداد بازیکن
سن مناسب
پیچیدگی
تولید کننده
اجزاء بازی
5 تا تاس / 5 تا آیتم / 35 تا نشانگرِ امتیاز
هر کدوم از تاسها با یکی از آیتمها مُتناظر و همرنگِه:
خفّاش قرمز - تاس قرمز / روح سفید - تاس سفید
صندلی مشکی - تاس مشکی / کلید سبز - تاس سبز / ساعت آبی - تاس آبی
آغاز
5 تا آیتمِ بازی رو در وسط میز بازی بذارین و نشانگرهای امتیاز رو هم بذارین یه جایی همون نزدیکیها -دمِ دست! بازیکنی که به تازگی سَری به زیرزمین یا اتاق زیرشیروونی زده، 5 تا تاس رو میندازه و بازی رو شروع میکنه...
قاپیدن آیتمها
وقتی که تاسها پرتاب شدن، همه با هم نگاه میکنن که هر آیتم، چند بار روی تاسها دیده میشه؛
سه امکان وجود داره:
1) یکی از آیتمها بیشتر از بقیه دیده بشه!
- اوّل، ببینین تاسِ مُتناظر و همرنگ با آیتمی که بیشتر از بقیه دیده میشه، چه رنگیه...
(- اوّل، ببینین آیتمی که بیشتر از بقیه دیده میشه، تاسِش چه رنگیه...)
- بعدش، ببینین اون تاس، چه آیتمی رو نشون میده...
- و در آخر، آیتمی رو که اون تاس نشون میده، از روی میز بقاپین!
مثلاً (1): کلید بیشتر دیده میشه (3 بار)؛ تاسِ کلید (تاسِ مُتناظر و همرنگ با کلید)، یعنی تاس سبز، تصویرِ صندلی رو نشون میده؛ پس باید درجا "صندلی" رو بقاپین!
2) دوتا از آیتمها 2 بار دیده بشن و یکیشون یک بار!
- اوّل، ببینین کدوم آیتم فقط یک بار دیده میشه...
- بعدش، بدون لحظهای درنگ، همون آیتم رو از روی میز بقاپین!
مثلاً (2): روح و ساعت، هر کدوم روی 2 تا تاس دیده میشن و تاس پنجم هم تصویرِ کلید رو نشون میده؛ پس باید درجا "کلید" رو بقاپین!
3) هرکدوم از آیتمها فقط یک بار دیده بشن!
- اوّل، ببینین تاسی که تصویرِ روح رو نشون میده، چه رنگیه...
- بعدش، آیتمِ مُتناظر و همرنگ با اون تاس رو از روی میز بقاپین!
مثلاً (3): هرکدوم از تاسها دارن یک تصویر متفاوت رو نشون میدن؛ تاس آبی داره تصویرِ روح رو نشون میده؛ آیتمِ مُتناظر و همرنگ با تاس آبی، ساعتِه؛ پس اَمان ندین و درجا "ساعت" رو بقاپین!
اگه آیتم دُرست رو بقاپین، یک نشانگرِ امتیاز دریافت میکنین (یک امتیاز میگیرین) و برای نوبت بعدی هم خودتون تاس میریزین (خودتون تاسها رو پرتاب میکنین)...
اگه کسی - آیتمِ نادُرست رو بقاپه یا - بیشتر از یک آیتم رو بقاپه، باید یکی از "امتیاز"هایی رو که قبلاً گرفته، دودَستی تقدیمِ بازیکنی کنه که آیتم دُرست رو قاپیده!
اگه همهی بازیکنها، آیتمهای نادُرست رو بقاپن، هرکدوم یک نشانگرِ امتیاز میذارن وسط و یک "بستهی امتیازیِ ویژه" رو تشکیل میدن که میرسه به بازیکنی که تو نوبت بعدی، آیتم دُرست رو بقاپه!
پایان
بازی، وقتی به آخر میرسه که نشانگرهای امتیاز تموم بشن. بازیکنی که بیشترین امتیاز رو دریافت کرده باشه، برندهی بازی میشه!
دیدگاه خود را بنویسید