بازی فکری «پاتیل»

از {{model.count}}

ُStew Card Game

  • تعداد نفرات: 2 تا 4 نفر
  • مدت زمان اجرا بازی: 15 دقیقه
  • رده سنی: 8 سال به بالا
  • ابعاد جعبه محصول: 2 × 7 × 10 سانتیمتر
تعداد
نوع
97,000 تومان
  • {{value}}
مقایسه
کمی صبر کنید...

بازی فکری «پاتیل»،برگردانی از بازی خارجی Stew چیزی به زمستان نمانده. وقتش رسیده همراه اهل محل، با محصولات زمینتان یک سوپ خوشمزه بپزید! اما  مراقب باشید؛ حیوانات گرسنه به دنبال آذوقه هستند تا در لانه ذخیره و  زمستان را با آن سر کنند. غذا را بار بگذارید، جانوران را فراری دهید و  بنشینید تا پاتیل پر از سنگ .... ببخشید، سوپتان جا بیفتد!

تعداد نفرات
2 تا 4 نفر
مدت زمان اجرا بازی
15 دقیقه
رده سنی
8 سال به بالا
ابعاد جعبه محصول
2 × 7 × 10 سانتیمتر
تولید کننده
مینی دایس

محتویات

12 کارت مواد لازم

 6 کارت جانور

چیدمان

کارت  های مواد لازم را از جانوران جدا کنید، سپس هر 6 کارت جانور را به رو، در  یک ردیف  بچینید. همه ی بازیکنان باید به این 6 کارت دســـــــترسی داشــته  باشند. سپــــس کارت های مواد لازم را بر بزنید و در یک دسته، به پشت کنار  جانوران بگذارید.

آخرین بازیکنی که سوپ خورده، بازی را شروع می کند. بعد از دور اول، شروع کننده کسی است که در دور پیش، زودتر از همه اعلام سوپ! کرده.

 نگاه کلی

هر  بازیکن مزرعه داریست که برای پختن سوپ، محصول برداشت می کند. وقتی محصولی  دست یک بازیکن می آید، یا باید آن را داخل پاتیل بزرگ مشترک بیندازد و یا  به یک جانور بخوراند. وقتی یکی از مزرعه دارها خیال کند داخل دیگ حداقل 12  امتیاز ریخته شده، داد می زند: «سوپ!»

 هدف

اولین کسی باشید که به امتیازِ 5 می رسد!

 بازی

بازیکنان  به نوبت، از دسته ی مــواد لازم یک کــــارت می کشند. هیچ کس به  جز خودتان نباید کارت را ببیند. سپس باید یکی از این 3 کار را انجام دهید:

1. پاتیل

برای  تشکیل دسته کارت پاتیل، ابتدا باید اولین کارت مواد اولیه را به پشت، به  آن اضافه کنید. کارت های بعدی نیز به همین ترتیب و به پشت، به دسته افزوده  می شوند.

2. خوراک جانوران

کارت مواد اولیه را به پشت، روی یک جانور بگذارید. این جانور دیگر گرسنه نیست.

جانوران گرسنه در زمان اعلام سوپ، مواد آن را می خورند.

 

*ولگرد: ولگرد نیز تقریباً شبیه به جانوران عمل می کند؛ با این تفاوت که هنگام اعلام سوپ، ممکن است امتیاز کم کرده و یا اضافه کند.

3. سوپ!

وقتی بازیکنی داد بزند «سوپ!»، بازی درجا تمام می شود.

 *سوپ  خارج از نوبت: می توانید بعد از کارت بازی کردن یک بازیکن و قبل از کارت  برداشتن بازیکن بعدی، اعلام سوپ! کنید (حتی اگر نوبتتـان نباشد). این کار  نیز بازی را تمـــــــام می کند.

 *سوپ چه مزه ای دوست داری؟

-  ساده: اگر در نوبت خودتان اعلام سوپ! کنید، اجازه دارید قبــــل از اتمام  بازی، کارتتـان را بازی کنید (اینجــــوری می توانید از اطلاعات اضافه تان،  به نفع خود استفاده کنید).

- جاافتاده: اگر در نوبت خودتان اعلام  سوپ! کنید، کارت دســـــتتان از بازی حـــــذف می شود و سپـــس بازی به  پایان می رسد (اینجــــوری نمی توانید از امتیازهای اضافه ی کارت آخر، به  نفع خود استفاده کنید. احتمالش بیشتر است که بازیکنان خارج از نوبت اعلام  سوپ! کنند).

 پایان بازی

بازیکنی که اعلام سوپ! کرده، باید تمام کارت های مواداولیه را از پاتیل بردارد و رو کند.

1. جانوران گرسنه: هر جانور گرسنه ای باقی مانده باشد، غذای مورد علاقه ی خود را می خورد.

1. ولگرد:  اگر ولگرد گرســــــنه باشد، نگـاهی به قابلمـــه می اندازد:

- اگر در قابلمه مرغ باشد: 3 امتیاز از آن کم می شود؛ چون باید غذا را با ولگرد سهیم شوید.

- اگر در قابلمه مرغ نباشد: 3 امتیاز به آن اضافه می شود؛ چون ولگرد به آن دست نمی زند.

 امتیازشماری

برای محاسبه ی امتیاز هر بازیکن، امتیازهای سوپ را جمع کنید.

- اگر جمع امتیازهای پاتیل بیشتر از 12 امتیاز باشد: بازیکــــنی که اعلام سوپ! کرده برنده می شــــود و 2 امتیاز می گیرد.

- اگر جمع امتیاز 11 یا کمتر بود: بازیکــــنی که اعلام سوپ! کرده می بازد و بقیه نفری 1 امتیاز می گیرند.

 (امتیازها را با یک کاغذوخودکار یا هر روش خلاقانه ای که به ذهنتان می رسد، ثبت کنید.)

 پایان بازی

اولین بازیکنی که به امتیاز 5 برسد، برنده می شود!

اگر هنوز کسی 5 نشده، بازی کنید تا یک نفر برنده شود.

 نکته ها

سیب زمینی

یک  سیب زمینی 1 امتیاز دارد. اما اگر دو سیب زمینی در سوپ باشد، هر کدام 2  امتیاز و مجموعاً 4 امتیاز دارند. همچنین در صورت وجود سه سیب زمینی، هر  کدام 3 امتیاز و مجموعاً 9 امتیاز دارند.

سیر

یک سیر در پاتیل، 6 امتیاز دارد؛ اما اگر هر دو سیر را در دیگ بیندازید، مجموعاً 1 امتیاز می گیرد.

سنگ

می  توانید برای کم کردن امتیاز دیگ، داخلش سنگ بیندازید. همچنین می توانید  سنگ را روی یک جانور بگذارید و آن را دور کنید (همان تاثیر غذا دادن را  دارد).

  راهنما

در نوبت خود: یک کارت بکشید و یکی از این کارها را انجام دهید:

 آن را داخل پاتیل بیندازید

آن را به یک جانور گرسنه بدهید

بگویید «سوپ!»

 بعد از اعلام سوپ!، به جانوران غذا بدهید و تکلیف ولگرد را معلوم کنید.

 سپس امتیاز پاتیل را بشمارید؛ باید 12 یا بیشتر باشد.

اگر بود، بازیکنی که گفته سوپ! 2 امتیاز می گیرد.

اگر نبود بقیه 1 امتیاز می گیرند.

تا امتیاز 5 بازی کنید.

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...