بازی فکری «وندزدی، مخلوقات عجیب و طلسم شدگان»

از {{model.count}}

Wednesday Card Game

  • تعداد نفرات: 2 تا 6 نفر
  • رده سنی: 8 سال به بالا
  • مدت زمان اجرا بازی: 30 دقیقه
  • ابعاد جعبه محصول: 4.4 × 12.5 × 17.5 سانتیمتر
تعداد
نوع
185,000 تومان
  • {{value}}
مقایسه
کمی صبر کنید...

بازی فکری «وندزدی، مخلوقات عجیب و طلسم شدگان»، یک بازی کارتی پرهیجان و سرگرم کننده با الهام از شخصیت های جذاب سریال «ونزدی» با بهترین کیفیت و هم زمان با عرضه جهانی، وقتی که ناخواسته سر از کتابخانه‌ی رازآلود "نایت‌شِیدز" درمی‌آورید، کنجکاوی مهارناپذیرِتان، شما را به سوی قفسه‌هایی می‌کشاند که دور تا دور  شما را احاطه کرده‌اند؛ همین‌طور که کتاب‌ها را به دنبال مطالبی راجع به  انواع مختلف طلسم‌شدگان و مخلوقات عجیب، بالا و پایین می‌کنید، توجه‌تان از  کتابی به کتابی دیگر جلب می‌شود، امّا ناگهان کتابی کوچک، چشم شما را  خیره می‌کند: "کتابچه قوانین - مخلوقات عجیب و طلسم‌شدگان". وقتی که کتاب  را -با احتیاط- از قفسه‌ی غبارآلود بیرون می‌کشید، تعدادی کارت به زمین می‌افتد؛ به نظر می‌رسد بازی کارتی قدیمی‌ای باشد درباره‌ی مخلوقات  افسانه‌ای و طلسم‌شدگان. به سرعت کتابچه را باز کرده و مشغول خواندن می‌شوید.

تعداد نفرات
2 تا 6 نفر
رده سنی
8 سال به بالا
مدت زمان اجرا بازی
30 دقیقه
ابعاد جعبه محصول
4.4 × 12.5 × 17.5 سانتیمتر
تولید کننده
مستر گیمر

هدف بازی
بازی در 5 دور انجام می‌شود (لطفاً توجه داشته باشید که پُر  و خالی شدنِ دسته کارت بازی، به معنای آغاز و پایان دور نیست - توضیحات بیشتر در  ادامه ارائه خواهد شد). برنده، بازیکنی است که در پایان دور پنجم، کمترین  امتیاز را داشته باشد! هدفِ هر 5 دور بازی، این است که به سریع‌ترین و  هوشمندانه‌ترین شکل ممکن، از شرّ کارت‌های دست‌تان خلاص شده و هیچ امتیازی  نگیرید! (امتیاز هر کارت، عددی است که در چهار گوشه‌ی کارت نوشته شده‌است.)

اجزاء بازی
42 کارت طلسم‌شده / 6 کارت راهنما / 1 صفحه امتیازشماری
9 کارت شخصیت / 1 دیواره طلسم / 1 دیواره شخصیت / 1 "چیز"
آماده‌سازی
دیواره‌ی  طلسم و دیواره‌ی شخصیت را در وسط محوطه‌ی بازی -در دسترس همه‌ی بازیکنان-  بگذارید. دیواره‌ی شخصیت را به شکلی قرار دهید که روی بنفش‌اَش بالا باشد.  کارت‌های طلسم‌شده و کارت‌های شخصیت را جداگانه بُر بزنید. دک (دسته‌ی  کارت‌های) شخصیت را -به‌پشت- در جایگاه تیره‌تر (سمت چپ) دیواره‌ی شخصیت  بگذارید. کارت‌های طلسم‌شده را بین بازیکنان پخش کنید -به این ترتیب:
2 بازیکن / 10 کارت طلسم‌شده
3 بازیکن / 10 کارت طلسم‌شده
4 بازیکن / 10 کارت طلسم‌شده
5 بازیکن / 8 کارت طلسم‌شده
6 بازیکن / 7 کارت طلسم‌شده
کارت‌های  طلسم‌شده‌ی باقی‌مانده را -به‌پشت- در جایگاه سیاه رنگ (سمت چپ) دیواره‌ی  طلسم بگذارید؛ به این ترتیب، "دک مسدود بازی" تشکیل می‌شود. اگر بعد از پخش  کردن کارت‌ها، هیچ کارت طلسم‌شده‌ای باقی نماند، "دک مسدود بازی" خالی  می‌ماند.

لطفاً توجه داشته باشید! شما فقط وقتی می‌توانید  کارت‌های‌تان را برداشته و نگاه‌شان کنید که همه‌ی بازیکنان، کارت‌های‌شان  را دریافت کرده باشند!

"چیز" را -برای استفاده‌های احتمالی- در دسترس  بگذارید (روش استفاده از آن، در ادامه شرح داده خواهد شد). صفحه‌ی  امتیازشماری را نیز برای ثبت امتیازات، در دسترس داشته باشید. حالا همه‌چیز  برای شروع بازی آماده است!

6 کارت راهنما در بازی داریم؛ این کارت‌ها، کارت‌های شخصیت و کارت‌های طلسم‌شده را مختصراً شرح می‌دهند.
((مثال: 4 بازیکن - هر کدام 10 کارت طلسم‌شده می‌گیرند.)

اگر  می‌خواهید نسخه‌ی حرفه‌ای "وِنزدِی" را تجربه کنید (صفحه‌ی 18 را ببینید)،  دیواره‌ی شخصیت را به شکلی قرار دهید که روی سیاه‌اَش بالا باشد.

روش بازی
نخستین  بازیکنی که -زودتر از بقیه- یک کارت "نورمی" (با عدد 1)، در جایگاه سفید  رنگ دیواره‌ی طلسم‌شده (دک بازی) بگذارد، دور بازی را شروع می‌کند و سپس  نوبت به نفر بعدی -در جهت ساعت‌گرد- می‌رسد!
(* "نورمی"، واژه‌ای است برای نامیدن آدم‌های معمولی که هیچ قابلیت یا قدرت خارق‌العاده و ویژه‌ای ندارند!)

لطفاً  توجه داشته باشید! اگر هیچ بازیکنی، هیچ "نورمی"ای در دست‌اَش نداشته  باشد، جوان‌ترین بازیکن گروه، با هر کارتی که بخواهد، بازی را شروع می‌کند!

در  نوبت‌تان، یک کارت طلسم‌شده از دست‌تان بازی کرده و بر روی "دک بازی"  می‌گذارید (برای توضیحات مربوط به "طلسم‌شدگان تأثیرگذار"، صفحه‌ی 14 را  ببینید). عدد کارتی که بازی می‌کنید، باید از عدد کارت روییِ دک بازی  بزرگ‌تر باشد... مگر آن که یکی از کارت‌های شخصیت، حکم دیگری بدهد! بعد از  بازی کردن یک کارت طلسم‌شده، نوبت به بازیکن بعدی -در جهت ساعت‌گرد-  می‌رسد.
لطفاً توجه داشته باشید! عددی که بازی می‌کنید، نمی‌تواند برابر با عدد کارت روییِ دک باشد ولی مهم نیست که چقدر از آن بزرگ‌تر باشد!

واگذاری نوبت
اگر  نخواهید یا نتوانید یک کارت طلسم‌شده بازی کنید، به راحتی می‌توانید نوبت  خود را واگذار کنید؛ شما بازی نمی‌کنید و بازیکن بعد از شما، بازی را ادامه  می‌دهد!

لطفاً توجه داشته باشید! در نوبت بعدی‌تان، هم می‌توانید به  طور معمول، بازی را ادامه بدهید، هم می‌توانید مجدّداً نوبت‌تان را واگذار  کنید!

اگر همه‌ی بازیکنان، پشت سر هم، نوبت‌ها را واگذار کردند، "دک  کارت‌های بازی‌شده" را -به‌پشت- بر روی "دک مسدود" بگذارید. سپس کارت  روییِ دک شخصیت را رو کنید؛ تأثیر این شخصیت، بر روی همه‌ی بازیکنان اِعمال  خواهد شد. (مهم است و باید همیشه در نظر داشته باشید که آخرین کارت  طلسم‌شده‌ی بازی‌شده -قبل از رو شدنِ کارت شخصیت- چه کارتی بوده!) برای  توضیحات مربوط به "تأثیرات شخصیت‌ها"، صفحه‌ی 10 را ببینید.

بعد، آخرین بازیکنی که یک کارت طلسم‌شده بازی کرده، یک کارت طلسم‌شده‌ی جدید -به انتخاب خودش- بازی کرده و بازی را ادامه می‌دهد.

پایان بازی
پس  از 5 دور، بازی تمام شده و وقت آن می‌رسد که ببینید کدام بازیکن،  هوشمندانه‌تر از رُقبا عمل کرده‌است! مجموع "امتیازات منفیِ" هر بازیکن را  محاسبه کنید؛ برنده، کسی است که کمترین "امتیاز منفی" را داشته باشد!

کارت‌های شخصیت
هر  کدام از کارت‌های شخصیت، دارای تأثیری ویژه است که بازی را برای همه‌ی  بازیکنان تغییر می‌دهد. هر بار که یک کارت شخصیت رو می‌شود، باید بلافاصله  تأثیرش را در بازی اِعمال کنید. این تأثیر بر "همه‌ی بازیکنان" اِعمال  می‌شود. تأثیر کارت شخصیتِ رو-شده تا زمانی که همه‌ی بازیکنان، پشت سر هم،  نوبت‌شان را رد کنند، فعّال و اِعمال‌شونده باقی می‌ماند. بنابراین، همواره  فقط یک کارت شخصیت فعّال خواهد بود.

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...