بازی فکری «تاسور»

از {{model.count}}

Clever

  • زمان بازی: 30 دقیقه
  • تعداد بازیکن: 1 تا 4 نفر
  • سن مناسب: بالای 8 سال
  • ابعاد جعبه محصول: 4.5 × 14.5 × 19.8 سانتیمتر
تعداد
نوع
محصول مورد نظر موجود نمی‌باشد.
  • {{value}}
این محصول ناموجود می‌باشد مقایسه
کمی صبر کنید...

 بازی فکری مستر گیمر «تاسور»، نسخه ایرانی بازیهای That’s Pretty Clever و Twice as Clever دو بازی در یک جعبه از بهترین بازی های خانوادگی دنیا ترکیب تاس و استراتژی تاس بریز، بهترین رو انتخاب کن. امتیاز ثبت کن، کیفیت بالای تولید، تاس های خارجی با کیفیت،

زمان بازی
30 دقیقه
تعداد بازیکن
1 تا 4 نفر
سن مناسب
بالای 8 سال
ابعاد جعبه محصول
4.5 × 14.5 × 19.8 سانتیمتر
تولید کننده
مستر گیمر

بازی ایرانی تاسور (Clever)  

دو بازی در یک جعبه نسخه ایرانی بازی های That’s Pretty Clever و Twice as Clever

اجزاء بازی
6 تاس (در 6 رنگ مختلف)
25 برگه‌ی عملیاتِ "دو-رو" (نسخه 1)
25 برگه‌ی عملیاتِ "دو-رو" (نسخه 2)

هدف بازی
با  زیرکی و حسابگری و با اندکی دقّت در احتمالاتِ موجود و البته با اندکی  خوش‌شانسی، نتایجِ تاس‌ها را به بهترین شکلِ ممکن، در "برگه‌ی عملیات" خود  ثبت کرده و بیش‌ترین امتیازاتِ ممکن را کسب کنید تا برنده‌ی این بازی  هوشمندانه و استراتژیک باشید!
"تاسور"، مجموعه‌ای است مُتشکّل از دو  بازی "That’s Pretty Clever!" و "Twice as Clever!" -که در این کتابچه‌ی  راهنما، با نام‌های "نسخه 1" و "نسخه 2" از آن‌ها یاد می‌کنیم؛ کُلّیتِ این  دو بازی بسیار شبیه به هم است و تفاوتِ اصلیِ آن‌ها، در شکلِ برگه‌های  عملیات و نحوه‌ی ثبتِ تاس‌هاست.

آماده‌سازی و روند بازی
به هر بازیکن، یک "برگه‌ی عملیات" بدهید.
نکته: بالطّبع در بازی‌های 2، 3 و 4 نفره، همه‌ی بازیکنان باید برگه‌ی عملیاتِ یکسان دریافت کنند: یا همه، نسخه 1... یا همه، نسخه 2!
بازی چهار نفره، در 4 دور، بازی سه نفره، در 5 دور و بازی‌های تک نفره و دو نفره، در ۶ دور برگزار می‌شوند.
هر  بازیکن، در هر دور، یک بار "تاسور" خواهد بود؛ "آغازکننده‌ی بازی" (تاسورِ  دورِ اوّل) را -به شکل توافقی- تعیین کرده و هر ۶ تاس را به او بدهید.
در آغازِ دورهای اوّل تا چهارم، هر بازیکن، یک "عملیات" -به عنوان "پاداش"- دریافت می‌کند.

برگه‌ی عملیات
برگه‌ی  عملیات، دارای ۵ "ناحیه‌ی رنگی" است. بازیکنان، به اِزای هر تاسی که  انتخاب می‌کنند، یک خانه از برگه‌ی عملیات را علامت زده یا عددی را در یکی  از خانه‌های برگه می‌نویسند؛ واضح است که خانه‌ی مربوطه باید "هم‌رنگ" با  تاسِ انتخابیِ بازیکن باشد!
در سمت چپِ ۳ ناحیه‌ی آبی، سبز و قرمز، یک  پیکان سیاه‌رنگ دیده می‌شود. برای نوشتنِ اعداد در این ناحیه‌ها باید از  خانه‌های مُنتها اِلیه سمت چپ شروع کرده و بدون این‌که خانه‌ای را خالی  بگذارید، به‌ترتیب به سمت راست بروید!
در ناحیه‌های نارنجی و زرد، می‌توانید اعداد را به هر ترتیبی که خواستید، علامت بزنید!

پایان بازی
بازی،  وقتی به پایان می‌رسد که آخرین "تاسور"، آخرین نوبت خود را بازی کرده و  همه‌ی "تاس‌جمع‌کن"ها نیز آخرین نوبت‌های خود را بازی کرده باشند! بازیکنان  می‌توانند عملیات ویژه‌ی مربوط به تاس‌ها را انجام دهند ولی هرگونه عملیات  "تاس ریختنِ دوباره" مُنتفی شده و از دست می‌رود! امتیازاتِ هر ۵ ناحیه‌ی  رنگی را حساب کرده و امتیازات ویژه‌ی "روباه" را نیز به آن‌ها اضافه کنید  (بخش "عملیات و امتیازات ویژه" را ببینید). بازیکنی که بیش‌ترین امتیازات  را کسب کرده باشد، برنده‌ی بازی خواهد بود!
در صورت تساوی، بازیکنی برنده خواهد بود که در یکی از ناحیه‌های رنگی، بیش‌ترین امتیاز را کسب کرده باشد!

امتیاز سطح هوشی
بالاتر از 280 انیشتین در برابر شما طفلی بیش نیست!
260 تا 280 شما برای خودتان یک‌پا آلبرت انیشتین هستید!
240 تا 260 عجب نابغه‌ای!
220 تا 240 به احترام‌تان کلاه از سر برمی‌دارم!
200 تا 220 واو! تحت‌تأثیر قرار گرفتم!
180 تا 200 نتیجه‌ی بسیار خوبی است!
160 تا 180 کارتان خوب بود!
140 تا 160 بدک نبود... می‌توانست بهتر از این هم باشد!
پایین‌تر از 140 باید بیش‌تر از این‌ها تلاش کنید!

طراح بازی :‌ Wolfgang Warsch

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...