بازی فکری «سوسک پوکر باز»

از {{model.count}}

Cock Roach Poker Card Game

  • تعداد نفرات: 2 تا 6 نفر
  • رده سنی: 8 سال به بالا
  • مدت زمان اجرا بازی: 20 دقیقه
  • ابعاد جعبه محصول: 3.3 × 10.7 × 10.7 سانتیمتر
تعداد
نوع
محصول مورد نظر موجود نمی‌باشد.
  • {{value}}
این محصول ناموجود می‌باشد مقایسه
کمی صبر کنید...

بازی فکری چارپایه «سوسک پوکر باز» تو این بازی، هر بازیکنی باید بتونه خوب بلوف بزنه و سر بقیه بازیکنان رو شیره بماله تا اونها کارتهای بیشتری نصیبشون بشه. طبیعتاً هر بازیکنی بیشتر سوسک بشه یعنی کارتهای بیشتری نصیبش بشه، بازنده بازیه. فقط مواظب باشید که ورق برنگرده و خودتون سوسک نشین.

تعداد نفرات
2 تا 6 نفر
رده سنی
8 سال به بالا
مدت زمان اجرا بازی
20 دقیقه
ابعاد جعبه محصول
3.3 × 10.7 × 10.7 سانتیمتر
تولید کننده
گروه چارپایه

معرفی بازی

بازیکنان سعی می‌کنند تا جایی که ممکن است کارت‌های بیشتری را به بازیکنان دیگر تحمیل کنید. همچنین شما باید بتوانید بلوف بزنید و بازیکنان دیگر را تحریک کنید.
بازیکنی که کارت‌های بیشتری جمع کرده باشد بازنده است!

آماده سازی بازی
همه کارت ها باید به خوبی بُر بزنید.
هفت کارت را به پشت به عنوان دسته کارت ویژه در وسط میز قرار دهید و کارت بالایی آن را به رو برگردانید. سایر کارت‌ها به طور مساوی بین بازیکنان تقسیم می‌شود.
سپس هر یک از بازیکنان کارت های خود را بر می‌دارند. اگر کارت‌هایی باقی مانده باشد، بازیکن اول یک کارت اضافی دریافت می‌کند و بقیه به دسته کارت ویژه اضافه می‌شوند.
روش انجام بازی
جوانترین بازیکن با دادن یک کارت از دست خود به پشت به بازیکن دیگر با طرح یک ادعا بازی را شروع می‌کند.
صرف نظر از کارتی که بازی می‌کند، او می‌تواند یکی از این ادعاها را انتخاب کند:
«خفاش، مگس، سوسک، قورباغه، موش، عقرب، کفشدوزک یا رویال».
ادعای «رویال» یعنی هر حیوانی که با تاج است (یا می تواند باشد).

ادامه روند بعدی بازی با یک مثال توضیح داده شده است.

مثال: غزاله یک کارت را از دستش بازی می‌کند و آن را به پشت به نازنین می‌دهد. در عین حال ادعایی می‌کند و مثلاً می‌گوید سوسک.
اکنون نازنین دو انتخاب پیش رو دارد:

1) کارت را نشان دهد ( رو کند ).
نازنین تصمیم می‌گیرد کارت را ببیند. اما قبل از اینکه بتواند کارت را ببیند، باید ادعای غزاله را قضاوت کند.

او می گوید:
«درست»، اگر او ادعای غزاله («سوسک») را باور کند.
«اشتباه»، اگر ادعای او را باور نکند.

سپس کارت رو می‌شود.
اگر نازنین درست حدس زده باشد، غزاله کارت را پس می‌گیرد و آن را به رو در مقابل خود قرار می‌دهد.
اما اگر نازنین اشتباه کند، باید کارت را بگیرد و به رو جلوی خود بگذارد.
هر بازیکنی کارتی را دریافت کند، دور بعدی را با بازی کردن یک کارت از دست خود و ادعا کردن، شروع می‌کند.

2) پاس دادن کارت
اگر نازنین ‌نخواهد کارت را نشان دهد باید کارت را جلوی بازیکن دیگری قرار دهد و او را به چالش بکشد.
او می‌تواند یک نگاه سریع به کارت بکند و آن را به بازیکن دیگری بجر غزاله پاس بدهد (مثلاً نادر).
سپس نازنین به نوبه خود ادعا می‌کند که کدام کارت است.
یا او ادعای غزاله را تکرار می‌کند («سوسک»)
یا ادعای جدیدی رو می‌کند (مثلاً «رویال»).

نادر سپس حق دو انتخاب دارد:
نشان دادن کارت یا پاس دادن آن.
با این حال آخرین بازیکن چاره ای جز نشان دادن کارت ندارد.

کارت های رویال
در حالی که برای کارت‌های حیوانات معمولی فقط یک ادعا «درست» است، کارت های رویال دو ادعای «درست» ارائه می دهند:
نوع حیوان مشخص شده یا ادعای «رویال».

هر بار که بازیکنی یک کارت رویال دریافت می‌کند و آن را به رو در مقابل خود قرار می‌دهد، باید کارت بالایی را نیز از روی دسته کارت ویژه بردارد و همچنین آن را به رو در مقابل خود قرار دهد.
سپس، کارت بالایی دسته کارت ویژه رو می‌شود.

کارت‌های رویال هنگامی که جلوی بازیکن قرار می‌گیرند با توجه به نوع آن حیوان به عنوان یکی از حیوانات هفت گانه محسوب می‌شوند. مثلا کارت رویال سوسک در روی زمین به عنوان یک کارت سوسک شمرده می‌شود.
کارت های ویژه
این کارت یک کارت جوکر برای همه حیوانات بدون تاج است.
مهم نیست که چه ادعایی داشته باشید، این کارت همیشه درست است، با یک استثنا:
«رویال» اشتباه است.
یعنی اگر در جواب چالش رویال حدس مثبت بدهید و این کارت باشد حدس شما اشتباه در نظر گرفته می شود

این یک کارت پوچ است و در اینجا چیزی در این کارت دیده نمی‌شود.
یعنی مهم نیست که چه ادعایی داشته باشید، ادعای شما همیشه اشتباه است.
هر کس یکی از کارت های ویژه را دریافت کند آن را در مقابل خود قرار نمی‌دهد، بلکه آن را به دست خود اضافه می‌کند. همچنین این بازیکن باید یا:
1) طبق آخرین ادعا باید یکی از کارت‌های دستش را در مقابل خود قرار دهد (مثلاً «مگس»)
یا
2) اگر نتواند یا نخواهد کارت نامگذاری شده را جلوی خود بگذارد، باید هر دو کارت دیگر را در دست خود قرار دهد.

توجه:
هر زمان که یک کارت رویال را جلوی خود قرار دادید، باید کارت بالایی را نیز از روی دسته کارت ویژه بردارید و آن را نیز در دست خود قرار دهید.
کارت های ویژه
این کارت یک کارت جوکر برای همه حیوانات بدون تاج است.
مهم نیست که چه ادعایی داشته باشید، این کارت همیشه درست است، با یک استثنا:
«رویال» اشتباه است.
یعنی اگر در جواب چالش رویال حدس مثبت بدهید و این کارت باشد حدس شما اشتباه در نظر گرفته می شود

این یک کارت پوچ است و در اینجا چیزی در این کارت دیده نمی‌شود.
یعنی مهم نیست که چه ادعایی داشته باشید، ادعای شما همیشه اشتباه است.
هر کس یکی از کارت های ویژه را دریافت کند آن را در مقابل خود قرار نمی‌دهد، بلکه آن را به دست خود اضافه می‌کند. همچنین این بازیکن باید یا:
1) طبق آخرین ادعا باید یکی از کارت‌های دستش را در مقابل خود قرار دهد (مثلاً «مگس»)
یا
2) اگر نتواند یا نخواهد کارت نامگذاری شده را جلوی خود بگذارد، باید هر دو کارت دیگر را در دست خود قرار دهد.

توجه:
هر زمان که یک کارت رویال را جلوی خود قرار دادید، باید کارت بالایی را نیز از روی دسته کارت ویژه بردارید و آن را نیز در دست خود قرار دهید.

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...