بازی فکری «انیگما Enigma»

از {{model.count}}

Enigma Board Game

  • زمان بازی: 30 تا 45 دقیقه
  • تعداد بازیکن: 2 تا 4 نفر
  • سن مناسب: 8 سال به بالا
  • ابعاد جعبه محصول: 7 × 3.7 × 30.7 سانتیمتر
تعداد
نوع
738,000 تومان
  • {{value}}
مقایسه
کمی صبر کنید...

بازی فکری اسپیس برد، بازی «انیگما Enigma»، در اِنیگما جنگ بر سر انرژی است. سلّول‌های انرژی یک‌ به‌ یک به یکدیگر متصل  شده و سیستم‌های بزرگ و بزرگ‌تر را تشکیل می‌دهند. در این میانه، هر  بازیکن تلاش می‌کند تا بزرگ‌ترین سهم را از سیستم‌های انرژی به خود اختصاص  دهد. برای پیوستن به اَبَرسیستم اِنیگما، باید رمزها را یکی پس‌از دیگری  گشود و کاشی‌های راز آمیز اِنیگما را به سلّول‌های انرژی تبدیل کرد. در این  بازی، شانس هیچ نقشی ندارد و شما فقط با تکیه به سرعت‌عمل و تمرکز بالای  خود می‌توانید سهم خود را از اِنیگما دریافت کنید.

زمان بازی
30 تا 45 دقیقه
تعداد بازیکن
2 تا 4 نفر
سن مناسب
8 سال به بالا
ابعاد جعبه محصول
7 × 3.7 × 30.7 سانتیمتر
تولید کننده
اسپیس بورد Space Board

بازی "انیگما" دنیایی اسرارآمیز است که معماهای شگفت انگیزی را در اختیارتان می گذارد.
سیستم های مجرای پیشرو، سازه های سه بعدی، وزنه های تعادل و تنگرام ها  منتظر شما هستند تا آنها را رمزگشایی کنید. شما از راه قدرت انرژی خلاق  خود، بر دنیای مکانیکی سایه ای که در فضاست نور می تابانید.. انرژی سلول  هایی که روشن می کنید به شما این امکان را می دهند تا رازهایی که در پشت  معماهای "انیگما" پنهان شده است کشف کنید. چه کسی سمت دیگر از معمای زندگی  را بازیابی خواهد کرد؟

توضیح کوتاه:
همه بازیکنان به طور همزمان معماهای مختلف را حل می کنند. اگر پیش از به  پایان رسیدن زمان ساعت شنی توانستید معما را حل کنید، کاشی معما را  برگردانید و آن را به سیستم مجرای "انیگما" وصل نمایید. پس از آن، آدمک های  خود را هوشمندانه روی سلول‌های انرژی قرار دهید تا انرژی خلاقانه شما  بیشترین امتیاز ممکن روی چرخ امتیاز را به شما بدهد. به محض این که (دستکم)  یک بازیکن به امتیاز 15 برسد، بازی به پایان می رسد و بازیکنی که بیشترین  امتیاز را داشته باشد برنده بازی است.
چینش و اجزای بازی:
108 عدد کاشی معمای دو طرفه (4نوع معمای مختلف، 27 کاشی از هر نوع)
کاشی های معما را به 4 دسته تقسیم کنید و
آنها را به پشت در 4 اتاق معمای مربوطه خودشان قرار دهید.
1 کاشی شروع را در وسط میز بازی قرار دهید.
1 آدمک بازیکن آغازگر را به جوان ترین بازیکن بدهید.
16 آدمک از هر رنگ 4 عدد
7 قطعه تنگرام، 4 قطعه سازه ، 6 قطعه وزنه، 9 قطعه لوله
این قطعه ها را در فضای جلوی اتاق معمای مربوطه بگذارید.
1 چرخ امتیاز
هر بازیکن یک رنگ را انتخاب می کند و 1 آدمک
خود را بر روی عدد "صفر" در چرخ امتیاز می گذارد.
3 آدمک دیگر را در جلوی خود به عنوان منبع شخصی قرار می دهد.
1 ساعت شنی
در دسترس همه بازیکنان قرار بگیرد
دفترچه راهنما
صفحه 1

شیوه بازی:
بازی در چندین دور انجام می شود. هر دور شامل مراحل زیر است :
1) انتخاب یک کاشی معما

) حل معما
3) برگرداندن و قرار دادن کاشی معمای حل شده
4) پایان دور

1) انتخاب یک کاشی معما
بازی با بازیکن آغازگر آغاز می گردد، بازیکن آغازگر یکی از 4 نوع معما را  انتخاب می کند و سپس به صورت ساعتگرد هر بازیکن یکی از 3 نوع معمای باقی  مانده را انتخاب می نماید. (برای مثال در بازی 4 نفره، بازیکن اول یکی از 4  معما ، بازیکن دوم یکی از 3 معما، بازیکن سوم یکی از 2 معما و در نهایت  بازیکن چهارم تنها معمایی که باقی مانده را برمی دارد.)
هر بازیکن قطعات مربوط به هر معما را برداشته و کاشی بالایی را از اتاق  معمای مربوطه بر می دارد و در جلوی خود می گذارد.(در این لحظه، نباید هیچ  بازیکنی کاشی خود را برگرداند!)
نکته بسیارمهم:در هر دور از بازی، هر بازیکن فقط یک نوع معما را با قطعه هایش انتخاب می کند.
آن سمت از کاشی که سلول های انرژی دارد، مربوط به سیستم مجرای"انیگما" می باشد.
و سمت دیگر یک معما می باشد.( کاشی که هر بازیکن از اتاق معما بر می دارد،  سمت روی آن مربوط به سیستم مجرای انیگما می باشد و سمت پشت کاشی مربوط به  معما است.)

سلول انرژی لوله کانال نماد نوع هر معما در پشت کاشی
2) حل معما
همه بازیکنان به طور همزمان، کاشی های خود را برمی گردانند و شروع به حل کردن معمای خود می کنند.
زمانی که یکی از بازیکنان معمای خود را حل کرد،ساعت شنی را برمی گرداند.
از الان به بعد، بازیکنان به میزانی که ساعت شنی نشان می دهد فرصت حل کردن  معماهایشان را دارند. هنگامی که زمان ساعت شنی به پایان برسد، بازی متوقف  می شود و همه بازیکنان از بازی دست می کشند.
3) برگرداندن و قرار دادن کاشی معمای حل شده
بازیکنان معماها را چک می کنند که کدام بازیکن توانسته معمای خود را حل  کند.بازیکنی که معمای خود را حل کرده باشد، کاشی خودش را بر می گرداند و  بازیکنی که معمای خود را حل نکرده باشد، کاشی خود را از بازی خارج می  کند.هر بازیکنی که معمای خود را حل کرده باشد، باید مراحل الف تا پ را به  نوبت و به صورت ساعتگرد انجام دهد. اولین بازیکن هم بازیکنی است که مهره  بازیکن آغازگر را دارد.
صفحه 2
الف) قراردادن کاشی:کاشی معما را پشت و رو کنید تا از سمت سلول های انرژی  به رو باشد.آن را در جای خالی و در کنار دستکم یک کاشی موجود روی میزبازی  بگذارید.هر کاشی که بر روی میز بازی قرار بگیرد، یک یا چند سیستم مجرا را  گسترش می دهد. یک سیستم مجرا از سلول های انرژی که از راه لوله کانال به هم  وصل شده اند تشکیل شده است.یک سیستم مجرا باز درنظر گرفته می شود، اگر  دستکم مسیر یک لوله کانال باز باشد. یک سیستم مجرا بسته در نظر گرفته می  شود، اگر مسیر همه لوله های کانال بسته باشد.
بازیکن سیاه با موفقیت معمایش را حل کرده و می تواند کاشی خود را بر روی میز بازی بگذارد.

ب) قرار دادن آدمک: فورا پس از اینکه کاشی خود را بر روی میز

یوسته باشند و فاصله ای بین آنها نباشد.
سازه ای که بازیکن ساخته، هنگامی که به طور مستقیم از بالا به آن نگاه شود، باید دقیقا همانند تصویر روی کاشی معما باشد.
نکته: هر 4 قطعه باید استفاده شوند.
فاصله بین قطعه ها مجاز نیست، حتی اگر تصویر از بالا درست دیده شود!

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...