ببازی فکری 7 رونین یک بُردگیم نامتقارن و استراتژیک برای 2 بازیکن است که در دنیای ژاپن فئودال جریان دارد. در این بازی، یکی از بازیکنان نقش سرکرده نینجاها را ایفا میکند که به دنبال غارت منابع روستا است، در حالی که بازیکن دیگر نقش رهبر رونینها را به عهده دارد و باید از روستا در برابر حملات نینجاها دفاع کند. بازی شامل استراتژیهای پیچیده و پیشبینی حرکات دشمن است. هر دور از بازی، بازیکنان باید با توجه به موقعیت و شرایط جدید، بهترین تصمیمات را اتخاذ کنند تا به پیروزی برسند.
بازی فکری هفت رونین
معرفی بازی
بازی فکری "هفت رونین" (7 Ronin) یک بُردگیم نامتقارن برای 2 بازیکن است که در آن یکی از بازیکنان نقش سرکردهی گروه نینجاها را به عهده دارد و دیگری نقش رهبر "7 رونین" را ایفا میکند. در این بازی، سرکرده نینجاها تلاش میکند با حمله به روستا و غارت انبارهای روستاییان، منابع لازم برای گروه خود را تأمین کند. در مقابل، رهبر رونینها باید با بهرهگیری از استراتژیهای جنگی و پیشبینی حرکات دشمن، از روستاییان دفاع کند.
داستان بازی
با آمدن زمستان و سرد شدن هوا، انبارهای غذای روستا پر از برنج، سبزیجات و ماهیهای نمکسود شده بود. اما روستاییان میدانستند که پیش از آنکه سرمای زمستان بر خانههایشان سایه بیفکند، این نعمات از دست خواهند رفت. نینجاهای اسرارآمیز که در دل کوهستان پنهان شده بودند، هر سال برای چپاول محصولات زراعی و پر کردن انبارهای خود به روستا میآمدند.
کدخدای روستا که از ظلم نینجاها خسته شده بود، تصمیم به ایستادگی گرفت. او پولی ناچیز جمعآوری کرد و پیمانی با گروهی از رونینها بست که برای دفاع از روستا و محافظت از مردم به آنجا بیایند. این رونینها، جنگجویانی درهمشکسته و گرسنه بودند که برای بازپسگیری شرافت خود و دریافت غذای گرم، آماده مبارزه بودند.
هدف بازی
- مهاجم (سرکرده نینجاها): برای برنده شدن، مهاجم باید روستا را تصرف کند. این کار را میتواند با بیرون انداختن تمام 7 رونین از بازی یا با اشغال 5 منطقه از 10 منطقهی روستا (به جز "چمنزار") انجام دهد.
- مدافع (رهبر رونینها): مدافع برای برنده شدن باید با حذف همهی نشانگرهای نینجا از صفحهی بازی و ذخیرهی نینجای مهاجم، یا با دوام آوردن تا پایان دور هشتم که نینجاها مجبور به عقبنشینی خواهند شد، از روستاییان حمایت کند.
اجزاء بازی
- 1 کتابچه قوانین
- 1 صفحه روستا
- 2 نقشه جنگی
- 2 حفاظ
- 7 کاشی رونین
- 1 کاشی سرکرده نینجاها
- 50 نشانگر چوبی نینجا
- 7 نشانگر چوبی رونین
- 2 نشانگر معبد
- 1 نشانگر چوبی زمان
چیدمان ابتدایی و آمادهسازی
- به شکل توافقی، "مهاجم" و "مدافع" را تعیین کنید.
- صفحه روستا را در وسط میز (محوطه بازی) قرار دهید.
- نشانگر زمان را در پایینترین خانهی ردیف زمان (مشخصشده با عدد "1") قرار دهید.
- هر بازیکن، نقشه جنگی و حفاظ خود را دریافت کرده و صفحه را به شکلی که حریف نتواند ببیند، در پشت حفاظ پنهان کند.
- مهاجم، 40 نشانگر نینجا را دریافت کرده و در کنار حفاظش، روی کاشی سرکرده نینجاها میگذارد. سایر نشانگرهای نینجا را در گوشهای به عنوان ذخیره عمومی قرار دهید.
- مدافع، 7 کاشی رونین و 7 نشانگر رونین را برداشته و در کنار حفاظ خود میگذارد.
- نشانگرهای معبد را در کنار صفحه روستا قرار دهید.
قوانین چمنزار
- برای مهاجم: چمنزار بخشی استثنایی از صفحه روستا است که نمیتوان آن را اشغال کرد و سقف استقرار نیرو ندارد. مهاجم میتواند فقط 1 نشانگر نینجا در چمنزار بگذارد و با توجه به تعداد نشانگرها، سقف استقرار نیرو را در یکی یا چند منطقه بالا ببرد.
- برای مدافع: مدافع نمیتواند هیچ نشانگر رونینی در چمنزار بگذارد مگر آنکه حداقل 1 نشانگر نینجا در آن موجود باشد. اگر مدافع نشانگر رونینی را به چمنزار وارد کند، بلافاصله همهی نشانگرهای نینجا از آن خارج و از بازی حذف میشوند.
بازی را شروع کنید!
اکنون که آمادهاید، میتوانید بازی "7 رونین" را شروع کنید و در دنیای استراتژی و نبرد، به رقابت بپردازید.
دیدگاه خود را بنویسید