بازی فکری «دانیتو»، چگونه از دانسته های دیگران کمال سواستفاده را ببریم؟! در بازی دانیتو هر دور یک نفر مجری شده و صورت سوال را می خواند. همه روی دانسته های خودشان و بقیه حساب کرده و وضعیت پاسخگویی هم را پیش بینی می کنند. بعد راهنمایی ها خوانده می شود و همه پاسخ می دهند. اینجاست که یا آبرویت می رود یا آبرو می بری! اگر خوش شانس باشی هیچکدام!
تعداد نفرات
رده سنی
مدت زمان اجرا بازی
تولید کننده
دستور بازی:
مرحلهی اول:
برای شروع یک نفر به عنوان مجری انتخاب شده ، یک کارت برمیدارد ، یکی از دو سوال پشت آن را انتخاب کرده و فقط صورت سوال را میخواند ، مثلا :(( یکی از مشاهیر جهان )) . ( کسی که مجری است در آن دور بازی شرکت نمیکند ) بازیکنان باید به وضیعت اطلاعات عمومی خود نگاهی انداخته و با توجه به آن مشخص کنند با چند راهنمایی میتوانند به سوال پاسخ بدهند . هر بازیکن دو مهره دارد : مهره پاسخ و مهرهی پیشبینی
با شروع از نفر سمت چپ مجری در جهت ساعتگرد ، افراد به نوبت تصمیمشان را میگیرند و مهرهی پاسخ خود را در یکی از خانههای زیر میگذارند :
3 امتیازی : بعد از راهنمایی اول پاسخ دهید .
2 امتیازی : بعد از راهنمایی دوم باید پاسخ دهید
1 امتیازی : بعد از راهنمایی سوم باید پاسخ دهید
توجه! توجه ! هر کس که نوبتش میشود فقط میتواند مهرهاش را در خانههای خالی باقیمانده بگذارد . مثلا اگر در نوبت کسی هر دو خانهی 2 امتیازی پر شده باشد ، دیگر فقط میتواند مهرهاش را در خانههای 3 یا 1 امتیازی بگذارد .
مرحلهی دوم :
حالا هر یک از بازیکنان باید یک نفر دیگر را انتخاب کرده و با توجه به شناختی که از او دارند ، در مورد پاسخ گویی پیشبینی کنند . اگر فکر میکنند شخص جواب درست را خواهد گفت ، مهرهی پیش را در خانهی دایرهای کنار مهرهی آن بازیکن در قسمت مثبت و در غیر این صورت در قسمت منفی میگذارند . مرحلهی پیشبینی را کسی شروع میکند که مهرهی پاسخش را در خانهی دارای بیشترین امتیاز گذاشته نفرات بعدی هم به ترتیب خانههای بعدی همین کار را میکنند . نکته اینجاست که پیشبینی خرج دارد ! توکنهایتان را از محل شیار روی مهرهی پیشبینی خومد بیندازد .
مرحلهی سوم:
حالا مجری راهنمایی اول را میخواند ( حتی اگر کسی مهرهاش را در خانهی 3 امتیازی نگذاشته باشد ) کسانی که مهرهشان را در خانهی 3 امتیازی گذاشته اند باید به ترتیب جای خانهها پاسخشان را در خانهی 3 امتیازی گذاشتهاند باید به ترتیب جای خانهها را پاسخشان را بلند و واضح اعلام کنند . مجری نمیگوید که پاسخشان درست است یا غلط ، و راهنمایی بعدی را میخواند . بازیکنان 2 امتیازی پاسخ میدهند ، و به همین ترتیب .
در نهایت مجری پاسخ درست را اعلام میکند و به هرکس در صورت پاسخ درست ، امتیاز خانهی پاسخش را از بانک پرداخت میکند و مهرههایش را به صاحبانش برمیگرداند. (بازیکن در صورت پاسخ نادرست امتیازی از دست نمیدهد ) همچنین کسانی که در مورد آن شخص پیشبینی کرده بودند یک امتیازی از بانک میگیرند ( اگر پیش بینی اشتباه بود یک امتیاز باید به بانک بدهد ) خود مجری هم دو امتیاز به عنوان دستمزد از بانک میگیرد . نفر سمت چپ مجری میشود مجری دور بعد و بازی به همین شکل ادامه پیدا میکند .
پایان بازی:
هرکسی زودتر به امتیاز 20 برسد ، برندهی بازی است . اگر دو یا چند نفر همزمان امتیازشان 20 گذشت ، بازیکنی برنده است که امتیاز بیشتری دارد
محتویات جعبه:
- صفحه بازی
- 6 جفت مهره
- بروشور بازی
- 100 کارت
- 50 توکن امتیاز
مهارت ها:
- دقت و تمرکز
- اطلاعات عمومی
- هوش اجتماعی
- مهارت های ارتباطی
دیدگاه خود را بنویسید